Tessera

Zatvárate oči pred bannermi? Aj vy asi „trpíte“ bannerovou slepotou.

Reklama útočí na našu pozornosť v rôznych podobách, formách a prevedení. Bilbordy, letáky, reklamy v televízii a tak isto aj na internete. Je toho toľko, že už sme sa s touto skutočnosťou viac menej vyrovnali a berieme ju ako súčasť nášho života. Bannerová reklama je jednou z najstarších foriem online reklamy a donedávna aj najúčinnejšia. Stalo sa však to, čo sa stáva napríklad s bilbordmi umiestnenými popri diaľnici – po čase si ich prestanete všímať. Ľudia sa naučili filtrovať bannerovú reklamu na internetových stránkach a sústreďujú sa len na to podstatné, kvôli čomu danú stránku navštívili. Zvyšok podvedome odfiltrujú. Tento jav sa nazýva bannerová slepota alebo automatické ignorovanie bannerov na internete. Digitálny marketing preto potrebuje neustále inovovať spôsoby, ako získať priazeň potenciálnych záujemcov o inzerované produkty alebo služby. Reklama

Marketing2

Vo všeobecnosti platí, že inzerent je úspešnejší, ak svojimi reklamami nezahltí stránku až príliš. Menej je niekedy viac a užívateľ tak nedostane vizuálny šok. Bannery by mali pôsobiť decentne, nerušivo a zároveň upútať pozornosť. Najlepšie je umiestňovať ich na stránky s relevantným obsahom, tým pádom bude aj väčšia šanca, že reklama osloví zákazníka z cieľovej skupiny. Ak nie je banner prispôsobený web stránke z hľadiska dizajnu, spomaľuje jej načítanie alebo akýmkoľvek spôsobom narúša jej celkový vzhľad, návštevník takéhoto webu opúšťa stránku v ten moment, ako ju otvoril.

klikněte zde

Pri banneroch, rovnako ako pri ktorejkoľvek inej online reklame, je potrebné v prvom rade zohľadniť potreby zákazníka a zamerať sa na jeho užívateľskú skúsenosť. Ak vás ako inzerenta bannerová reklama sklamala a zápasíte s bannerovou slepotou internetových užívateľov, možno by bolo vhodné prehodnotiť svoju marketingovú stratégiu a zamerať sa na iné spôsoby, ktoré digitálny marketing ponúka.

Příští u příspěvku

Předešlý u příspěvku

© 2024 Tessera

Šablona od Anders Norén